Over mij

Mijn foto
Hallo iedereen! Ik ben juf Sofie, mama van een zoontje Felix en dit jaar de trotse juf van de kikkerklas! De kleuters maken dit schooljaar kennis met FlonFlon(het franse schaap),de cijfer en lettermuur, schrijfdans en zoveel meer leuke dingen! We maken er een super jaartje van met ongetwijfeld veel onvergetelijke momenten! Lieve groetjes, Juf Sofie

zondag 21 april 2013

KIJK WAT IK KAN !




Hallo iedereen !

Batterijtjes terug opgeladen? Bij mij alvast wel! Ik kan niet wachten om mijn kapoenen na 2 weken terug te zien!

Deze week laat ik bij de piraatjes het knutselen wat achterwege en gaan we eens dieper in op wat voor vele talenten ze allemaal bezitten. Ik zal deze week vooral veel met de kinderen meespelen in de hoeken en allerlei zaken in hun ontwikkeling observeren. Zo maken we tijd om samen te knippen, scheuren, puzzelen, bouwen, spelen samen rollenspel. We zullen ook spelletjes spelen rond rijmen, woordstukjes, ordenen en sorteren. Ik laat hun experimenteren met vullen en legen in de zandbak en vergelijken verschillende maatinhouden.       
Onze cijfers komen ook aan bod in de vorm van een telboekje waar ze met stickers en stempels mogen tellen en nog zoveel meer! 
Natuurlijk komen al onze andere hoekjes zoals de poppen, bouw, auto, plasticinehoek ook aan bod en kunnen onze piraten zich volop uitleven.

De kikkers verdiepen zich vanaf deze week meer in het thema van ‘de lettermuur’ en zullen daar volop rond werken. Meer daarover horen jullie van juf Hilde.
We hopen op mooi weer zodat we buiten ook wat activiteiten kunnen doen zoals schrijfdans met stoepkrijt.

Het wordt alweer een leuke week in onze klas! 

Groetjes, Juf Sofie 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten